Tidig present

Bild

I morgon är min födelsedag då jag fyller hela 33 år. Vart tar tiden vägen… Då jag har ett möte i morgon kväll har vi haft lite firande idag i stället och jag har då fått dessa två böcker av min mamma. ”Konsten att skriva en bästsäljare” av Lina Wennersten och Katarina Lagerwall och ”Så gör jag: Konsten att skriva” av Bodil Malmsten.

Har bara hunnit bläddra lite snabbt i dem än men bli supersugen att sätta igång och läsa dem! ”Konsten att skriva en bästsäljare” handlar som det låter om hur man skriver en riktigt bra bok, men också om vad som händer då ditt manus blir antaget och ska publiceras. Den innehåller massor av tips och exempel från framgångsrika svenska författare.

”Så gör jag: Konsten att skriva” är full av verktyg, redskap, råd och tips kring allt från dramaturgi till bokens titel. Allt skrivet i korta lättlästa avsnitt.

Tror att jag har kvällsläsningen klar för mig några dagar framåt, och sen får jag ta mig en titt på det jag själv skriver med nya ögon 🙂

Kommentera

