En glädjande refusering!

Idag kom det… Svaret på novellen som jag skickat till Året runt. Pulsökning denna gång också, speciellt med tanke på att jag denna gång var säker på att novellen var bifogad.

Det blev ett nej, men det bästa nej man kan tänka sig. Och en känsla av att det inte är kört än. Hon skrev ett lååångt mail tillbaka med massor av konstruktiv kritik och förslag på hur jag kan utveckla handlingen. Förlåt om jag nu överöser er med citat, men hon tyckte att det var ”riktigt välskrivet och bra”. Med en ”vältecknad huvudperson och en attraktiv hjälte”.

Däremot tyckte hon att det bara var ett första utkast på själva storyn. Hon önskade bland annat mer information om mordoffren och en mer utvecklad förövare med någon anknytning till offren. Hon skrev även att jag hade ”ett jättebra spänningsrecept”.

Så för att vara en refusering var den väldigt upplyftande! Det är ju det första jag någonsin skickat in, så jag känner mig ändå förväntansfull. Ska gå igenom hennes förslag och redigera och sedan göra ett nytt försök. Största utmaningen blir nog att få till alla ändringar utan att överskrida maxantalet för tecken… Wish me luck! 🙂

2 tankar om “En glädjande refusering!

Lämna en kommentar