Ett litet steg för människan…

…men ett stort steg för mig på vägen mot att bli publicerad!

Fick idag svar från Allers. Hon gillade min novell! Känns jättekul 🙂 De hade fullt med noveller för årets tidningar men ville gärna reservera min novell till ett nummer januari/februari 2015 om det var okej för mig. Det var det så klart! Har inga andra planer för just den novellen. Så om det betyder att den någon gång kommer att tryckas i en tidning får de gärna behålla den ett tag. Jag kan vänta, även om januari 2015 just nu känns oändligt långt bort…

Kanske inte hela världen att bli publicerad i en veckotidning, men för mig känns det enormt roligt 🙂 Men tror nog helt på det först när jag har tidningen i min hand. I oktober ska jag återkomma för att få betalning. Och kanske borde man sätta igång och skriva några fler noveller på en gång? Verkar som att det kan vara bra att vara ute i god tid 🙂

Kommentera

