Bokbloggsjerka 18-21 april

horror

Veckans fråga i bokbloggsjerkan: Vilken är din mest skruvade tv-serie/film som du har sett i din favoritgenre?

Jag älskar som bekant skräck och har nog sett ett ganska stort antal skruvade skräckfilmer i mina dagar. Dock har jag nu när jag får frågan svårt att komma på en film som skulle vara mer skruvad än någon annan, även om jag är övertygad om att den finns någonstans där i bakhuvudet! 🙂

Med tv-serier är det lite lättare eftersom det inte finns så väldigt många skräckserier. Får nog säga att American Horror Story är det mest skruvade tv-serien jag har sett. Har bara sett första och andra säsongen, där varje säsong har en egen handling och utspelar sig på olika ställen med olika karaktärer. Det är en serie med en hel del makabra inslag 🙂 Utspelar sig bland annat i ett hemsökt hus och på ett mentalsjukhus. Bara en sån sak 🙂

 

25 thoughts on “Bokbloggsjerka 18-21 april

  1. Men gud, jag älskar mentalsjukhus. Har velat se AHS jättejättelänge, och nu blev jag ännu mer sugen. Alltså MENTALSJUKHUS. Älskar’t.

  2. Skräck är en genre jag aldrig kollar på, så jag har inte sett den serien. Fast vissa skulle kanske kalla Twin Peaks för skräck, och den serien älskar jag…

Kommentera

