Judgement day…

Domen har fallit. Jag har fått höra vad en av mina testläsare tycker om min roman… Den andra testläsaren har pga vissa omständigheter inte hunnit läsa färdigt.

Hon gillade den! 🙂 Det var det positiva. Men när vi sedan började prata om den så erkände hon att hon tyckte att första halvan var lite för klyschig. Man hade redan sett det förr. Och hon tyckte att slutet var lite för snabbt överstökat och lite för lyckligt. Något som hon dessutom tycker om de flesta av mina noveller också. Tror jag får jobba lite mer på avsluten 🙂

Vi spånade fritt runt handlingen och hur man skulle kunna göra den mer oförutsägbar och intressant. Göra den till något nytt helt enkelt. Och till slut kom vi fram till en idé som jag gillar. Det blir en extra twist i historien och ett allt annat än lyckligt slut 🙂 Så. Nu har jag en hel del att sätta tänderna i. Själva stommen i berättelsen kan jag behålla, men hela vinklingen måste ändras. Jag ska börja med att skriva ett nytt första kapitel. Sedan tror jag att jag kan rädda en del av kapitlen i början med några justeringar. Men framåt slutet får jag nog skriva om en hel del.

Så…Vad tror vi? Ny deadline 1 juli, och eventuellt skicka till lektör efter det? Då har jag varit realistisk då jag snart reser bort en vecka. Måste säga att jag ändå är bra sugen på att sätta tänderna i det här nu 🙂 Tror att det kan bli bra, bara jag lyckas få till det…

_140421_13806Älskar att grillsäsongen är här! Grillning ska jag nog hinna med, trots skrivande.

 

Kommentera

