Stiltje…

Har reflekterat över hur olika böcker har olika förmåga att fånga mitt intresse. Har suttit som klistrad vid böcker hela våren. Haft en bok i handväskan som jag läst på lunchen på jobbet, och en bok hemma som jag läst på kvällarna. Har på detta sätt hunnit plöja igenom en hel del böcker. Tills nu då det plötsligt tagit stopp.

Självklart tycker man olika om olika böcker, men läsningen brukar ändå flyta på. Har just nu ”Miss Peregrines hem för besynnerliga barn” i handväskan och tycker tyvärr att den hittills varit väldigt seg. Har hunnit halvvägs och det har egentligen inte hänt mycket alls. Sedan är det något med texten som göra att jag upplever den som ganska jobbig att läsa. Vet inte vad. Läser också ”Niceville” hemma, som jag har hört väldigt mycket bra om och är övertygad om att det är en bra bok. Men jag har ännu inte sugits in i handlingen så det går också väldigt trögt. Har fått hem boken ”Hustrun” som jag är väldigt nyfiken på och som jämförs med ”Gone Girl”, kanske ska jag byta ut någon av de andra mot den för att få lite fart på läsandet igen? Jag tror det 🙂

En annan sak: Efter att jag läst ”Doktor Sömn” lägger jag plötsligt märke till husbilar på ett helt annat sätt än tidigare. Och kan inte låta bli att  noggrant studera de som kör bilen… Bara en reflektion 🙂

_140423_13813

 

Ska sluta med blombilder nu, jag lovar…

3 thoughts on “Stiltje…

  1. Jag kan också känna att lässuget trappas ner när jag hamnar i lite sega böcker. Eller böcker som jag inte fastnar i. Då brukar jag lägga den boken åt sidan eller välja att ge upp den. Det finns för många bra böcker där ute som jag kan lägga min tid på istället för att tvinga mig igenom böcker som jag inte fastnar för. 🙂

Kommentera

