En vända till

Nästan tre timmar satt jag framför datorn igår kväll. Tyvärr var jag ganska trött och placerade mig och datorn framför TV:n… Inte de bästa förutsättningarna för att fokusera alltså. Så det blev kanske inte så mycket skrivet som jag hade hoppats på. Knappt 2000 ord lyckades jag knappa in, och jag känner att mina ögon har öppnats för det som blev fel och tråkigt i texten tidigare. Det känna så himla skönt! I kombination med att jag har kommit fram till ett bättre sätt att få fram förklarande bakgrundsinformation så tror jag att det här kommer att bli så mycket bättre.

Har fått feedback på min skräcknovell igen och tillägget blev godkänt. Men redaktören har fortfarande en logisk lucka som han hakar upp sig lite på och tror kommer lämna läsaren med för många frågetecken. Så ikväll får det bli en del spånande på hur jag ska kunna få till det utan att allt blir för övertydligt. Just nu står tankarna stilla så vi får se hur det går… 🙂

2 tankar om “En vända till

  1. 2000 ord på en kväll är jättebra! Bra jobbat! Och man kan alltid redigera dem bättre sen! 🙂 Spännande med redaktörskommentarer på novellen, det är jättekul att få input från någon annan som gör texten bättre!

Lämna en kommentar