Bara till låns

Pang sa det, så byttes sensommarvärmen ut mot stormbyar, isande vindar och morgonfrost i gräset. Antar att det inte är någon tvekan om att hösten är här nu…

Skrivandet ja, går väl inte som jag har tänkt mig… Halkar efter mer och mer för var dag som går. Om jag skulle följa min plan så borde jag ha skrivit 40 000 ord på tisdag nästa vecka. Just nu ligger jag på 24 500 och kommer att vara borta hela lördagen och söndagen. Jag siktar i alla fall på att komma upp till 30 00, eller åtminstone i närheten, till dess och hoppas sedan på att jag med mer ledig tid i oktober ska kunna ta igen lite av den tid jag förlorat. Håller fast vid min deadline 1 november än så länge, men tar det längre tid så gör det.

Ledig dag idag som nu då äldsta sonen börjat förskoleklass blir lite egentid för mig och yngsta sonen. Vi har fikat och besökt biblioteket, som jag för egen del utnyttjar alldeles för lite! Fick med mig en trave böcker till barnen och även en bok till mig. Tokyo av Mo Hayder. Egentligen har jag tänkt läsa Fågelmannen av samma författare, men då den inte fanns fick det bli den här så länge 🙂 Någon som har läst Mo Hayder?

image

image

6 thoughts on “Bara till låns

Kommentera

