Avkoppling

Äntligen, äntligen fredag efter en TUNG vecka…. Ska belöna mig själv med ett glas vin och något gott framför Idol ikväll 🙂

Känner mig på väldigt bra humör trots att jag har slitit hårt hela dagen. Har fått fina ord om min novell som gör mig glad. Bland annat har Eva-Lisa skrivit en recension i Facebookgruppen E-boksevangelisterna.

”Från det att Maria vaknar upp utan minne och fram tills allt får sin förklaring, blir stämningen i novellen allt mörkare. Anna bygger skickligt upp spänningen i takt med att Maria börjar ana vad som kan ha hänt henne. Det är mörkt, kusligt och illavarslande. Precis som bra skräck ska vara.”

Hela recensionen kan läsas här.

Bloggen Farbror Atlas har även fått läsa de åtta novellerna i förväg och skriver så här fint om min:

”En del av dig av Anna Wahlgren är min favorit av dessa fyra och utan tvekan den mest makabra. Efter en bilolycka vaknar Maria upp på en okänd plats. Minnet av vad som hänt är suddigt och kroppen är märkbart skadad. Stor tumme upp för denna!”

Här kan hela inlägget läsas.

Fredag innebär även Bokbloggsjerka som denna vecka undrar: Vilken är den längsta bokserien du har läst och upplever du att skrivandet förändrades (antingen till det bättre eller sämre) längs vägen? (Du som inte läser bokserier kan i stället svara på om du har märkt att någon av de författare du har följt längst har ändrat sitt skrivsätt och om du tycker att förändringen är positiv eller negativ)

Jag har inte läst så många bokserier, däremot är jag ju känd för att totalt snöa in på enskilda författare. Nu senast S.J Bolton där jag faktiskt märkt ganska stor skillnad. De första böckerna är skrivna i första person och sög tag i mig totalt, även väldigt spännande och överraskande. Men för varje bok har hon gått mer och mer mot tredje person och den sista boken jag läste var helt skriven i tredje person och följde enligt mitt tycke den typiska deckarmallen lite för mycket. Slutsatsen är att jag verkligen gillar böcker som är skrivna i första person, och som sticker ut lite ur mängden. Trots det ser jag väldigt mycket fram mot hennes nya bok då jag tycker att hon skriver väldigt bra. Och har jag tur kanske det dyker upp något väntat 🙂

Ser nu fram emot en underbar helg och tre lediga dagar med Göteborg, bokmässa och Liseberg! Önskar er alla en trevlig helg! 🙂

18 thoughts on “Avkoppling

  1. Jag gillar också Bolton. Hon har ett oerhört driv och när jag är inne i hennes böcker köper jag allt. Efteråt kan jag tycka Var inte det där lite väl överdrivet? Men det brukar inte hindra mig från att läsa mer av henne…

Kommentera

