Bokat och klart

Idag har jag varit och tittat på fika 🙂 Alla som medverkar i ”Över en fika” ska hålla en egen release på sitt favoritkafé. Jag mailade min självklara favorit här där jag bor, och hon tyckte att det lät som en rolig idé. Jag kommer att vara på kaféet söndagen den 16/11 klockan 14-16 och sälja och signera böcker. Alla som köper en bok får även en fikabiljett av mig som de kan lösa in mot valfri dryck och en kaka. Så jag har nu utsett fikat som jag har råd bjuda på 🙂

Mailade även den lokala tidningen för att lite försynt höra om de kanske kunde vara intresserade av att komma och skriva lite om releasen. Och de taggade till och ville göra ett personporträtt av mig i tidningen innan releasen! Så då får jag publicitet redan innan. Problemet som nu kvarstår, som ju egentligen inte är ett problem, är hur många böcker jag ska beställa… De jag känner hör jag ju mig för med redan nu för att beräkna böcker, men hur många ska man anta kommer att komma efter att ha läst tidningen?

Vad tror ni? Någon som har erfarenhet av detta?

10 thoughts on “Bokat och klart

  1. Hurra för personporträtt i tidningen! Hoppas du länkar eller scannar så vi som inte har tidningen också får läsa 🙂
    Det där med att veta hur många böcker man ska ta hem är jättesvårt. Jag brottas själv med den tanken inför min egen release som kommer att vara öppen. Har bestämt träff med biblioteket som håller i den för att höra vad de tror, för jag har ingen aning.

  2. Kul med releasen! Det där med antal böcker är svårt, kanske kan du ta hem några fler än du tror, och försöka sälja inför julen sen? (Om du inte säljer alla direkt på releasen förstås!) Jag har haft en releasefest en gång, vi blev intervjuade i radio inför den, det satt affischer överallt, men det kom ändå ingen som vi (jag och den andra författaren) inte kände väl.

    • Känner också att det på en liten ort finns möjlighet både för stort och litet intresse. Jag vill ju inte att böckerna ska ta slut direkt om många kommer, samtidigt som jag inte vill ha en hel drös kvar… Ska räkna noga på hur många jag vågar beställa utan att gå back 🙂

  3. Så det är du som har skrivit ”En del av dig”! 🙂 Åh, vad kul!! Jag har inte läst den än … men snart så :). Ett varmt lycka till med releasen!

Kommentera

