Mentor

Läste Lene Fogelbergs intressanta inlägg på debutantbloggen och fastnade lite på det här med mentorer. Hur fantastiskt skulle det inte vara att ha en mentor som kan stötta och tipsa? Hon tipsar om att hitta skribenter som man beundrar som vill vara mentorer. Men hur gör man det?

Skribenter som man beundrar, då tänker jag ju direkt på mina favoritförfattare. Och det skulle ju inte vara illa att ha Gillian Flynn eller Sharon Bolton som mentor 🙂 Kanske heller inte särskilt sannolikt… I Sverige känner jag dock inte till någon som skriver den typ av böcker som jag skulle vilja skriva. Så vem skulle det då vara?

Har ni någon mentor? Och hur hittade och valde ni i så fall ut den personen?

2 thoughts on “Mentor

  1. Jag har ett par vänner jag kan maila eller ringa till och få råd och tips. Det ena skriver kåserier och den andra mest för scenen, men båda är pålitliga och säger vad de tycker. Att höra att man är bra börjar bli trist när man ändå vet att det inte alltid är sant.

Kommentera

