Ny start

_141228_15669

 

Ni kanske minns att jag önskade mig böcker i julklapp? Och jodå, ett stort hårt paket innehållande böckerna ovan blev det. Skönt att ha lite ny läsning på det nya året.

Med nytt år kommer alltid förväntningar på framtiden. Hopp om att det här ska vara året som det händer. Gillar känslan av att kunna starta om från början med nya mål. Och det här året kommer jag att satsa stenhårt på mitt skrivande. För att göra det har jag precis lagt en beställning på tre skrivhandböcker. I en tråd i författargruppen på Facebook diskuterades bra skrivhandböcker och jag blev sugen på tre av dem. Så böckerna här nedan är nu på väg till mig inom en snar framtid.
Story Engineering

Plot & Structure                                    Conflict & Suspense

Med dessa hoppas jag kunna lära mig mer och få mer kött på benen innan jag sätter igång med nästa manus. Nyårslöften har jag slutat med för länge sedan då jag ändå aldrig håller dem. Men jag har del jag hoppas uppnå under året.

– Färdigställa romanen och skicka till förlag

– Skriva de 8 noveller som förväntas av mig

– Skriva ett utkast på andra romanen och hinna få det till testläsare

Sedan skulle jag behöva ändra mina matvanor och börja röra på mig regelbundet då hösten har gett mig några extrakilon som jag inte trivs med. Men jag lovar inget… 😉

 

4 thoughts on “Ny start

Kommentera

