Myror i brallan

image

Var tog barnen vägen…?

Har idag varit på Leos lekland och släppt mina vildingar lösa. Under tiden som de röjde runt satt jag och skrev lite i ett block som jag hade haft sinnesnärvaro nog att ta med. Skrev ned lite bakgrund på bikaraktärerna i min nya idé. Nu vet jag lite mer om vad som driver dem och vad de har för agenda. I morgon ska jag försöka få ihop en synopsis av de scener som jag har kommit fram till. Så detaljerad som jag kan. Efter det hoppas jag att det ska bli lättare att fylla de luckor som finns.

Är så fruktansvärt sugen på att komma igång med skrivandet! Men jag ska försöka hålla mig och ha hela förloppet klart för mig innan jag sätter igång. Började att läsa Conflict & Suspense av James Scott Bell idag, och den är verkligen bra. Tar upp de olika delarna både i stora drag samt på scennivå, och behandlar även dialoger. Rekommenderas! Förhoppningsvis hinner jag med andra halvan i morgon 🙂

Kommentera

