Början på helgen

Älskar den här vädervändningen där vi nu har sol i stort sett varje dag. Underbart! Hoppas att det börjar bli lite varmare också bara, för i morse var gräsmattan täckt av frost.

Arbetet med manuset går framåt. Bortsett från i tisdags, då jag somnade på soffan, så har jag skrivit varje kväll och har nu fått ihop nästan 9000 ord. En fördel med att ha en ordentlig synopsis är att jag hela tiden vill framåt. Vissa scener är lite mer oklara i mitt huvud och jag får kämpa lite med dem, men å andra sidan har jag scener som jag längtar efter att få skriva. Och det driver mig hela tiden framåt. Känns bra! Har idag laddat ned en app där man lägger in ett ordmål och och slutdatum och sedan för in hur många ord man skrivit varje dag. Enligt den appen ska jag nu skriva i snitt 1030 ord per dag för att hinna klart till första maj. Gäller att ligga i, men jag tror att det kommer att gå 🙂

Sitter här hemma och tar det för tillfället väldigt lugnt. Börjar inte jobba förrän klockan 11 och slutar sedan redan kl 15. En skön dag helt enkelt, och bra start på helgen då jag sedan är ledig i morgon. I morgon blir det för övrigt release i Stockholm. Frida Andersson Johanssons bok Dränkt släpps, och det ska bli så spännande att äntligen få läsa den!

Hoppas att ni får en härlig dag och att solen skiner hos er med! 🙂

6 thoughts on “Början på helgen

  1. Vilken bra app! Den tror jag att jag också vill använda nästa gång jag ska skiva nytt (vilket i och för sig kanske dröjer, men ändå, bra att komma ihåg att den finns då) Kul att det går framåt med manuset!

    Älskar också den här vädervändningen, det är otroligt vad mycket skillnad det gör för humöret när solen tittar fram lite längre stunder. Roligt med Fridas release – vi ses där! 😉

  2. Jag tror att det är bra att sätta ett tydligt skrivmål och 1030 ord per dag, klarar du nog galant 🙂 Huvudsaken man har en deadline att jobba mot 🙂

Kommentera

