To do-list

Äntligen helg! Och jag är ledig både lördag och söndag 🙂 I dag var första gången sedan vi åkte till Malmö som jag kunde sova ut hela morgonen i min egen säng. Bara en sådan sak. Ledig från jobbet, men inte sysslolös för det. Jag skrev igår en lång lista på saker som hänger över mig och har tänkt bocka av så mycket som möjligt på listan under helgen för att lätta lite på pressen. Dessutom har jag fått ett uppslag till min novell om avund som har deadline 1/5, så den ska jag skissa lite på.

Läsningen går trögt nu när jag har mycket annat på hjärnan, men lite hinner jag med då och då. Bland annat har jag läst ut Frida Andersson Johanssons Dränkt som är en ryslig berättelse med inslag av nordisk folktro och mytologi. Oförklarliga drunkningstillbud sker på land, och huvudpersonen Unn dras in i en ström av märkliga händelser med hallucinationer och mystiska grannar. Väldigt bra skriven och rekommenderas verkligen!

Har även läst SJ Watsons Innan jag somnar efter tips från Eva-Lisa 🙂 Den var också väldigt bra! En annorlunda skriven bok om en kvinna som varje natt tappar minnet efter en olycka. Hon måste varje dag läsa igenom sin dagbok för att veta vem hon är och vad som har hänt. Efter en inledning i nutid består hela mittpartiet av hennes dagboksanteckningar tills vi i slutet åter förs till nutid och får veta att allt inte riktigt är som hon tror. Rekommenderas också!

Någon mer som läst dem? Håller ni med? 🙂

image

6 thoughts on “To do-list

Kommentera

