Lösgöra energi

Nu har jag gjort det! Jag har i snart tre år haft ett uppdrag som regionalt IT-stöd som varit 20 % av en heltidstjänst. Jag har alltså en dag i veckan åkt runt och besökt apotek i min region som omfattar norra Stockholm, Uppland och Gävle för att lära dem att använda datasystemet på rätt sätt och hur man sköter sitt lager. Det har varit jätteroligt och jag har lärt mig otroligt mycket. Men under våren har jag känt att det börjat suga all energi ur mig. Mycket beror på att jag nu jobbar på två olika apotek vilket då jag heller inte arbetar heltid innebär att jag är en dag här, en dag där och sedan en dag ute och reser. Jag har känt att uppdraget börjat gå ut över min normala tjänst, min kompetensutveckling och mitt privatliv och har därför fattat beslutet att avsäga mig uppdraget.

Det var något jag fick överväga ordentligt då det så klart är roligt och lärorikt att ha ett uppdrag, men nu är beslutet är fattat känns det så bra. Jag fortsätter fram till sommaren då det blir uppehåll och hoppas sedan att de hittar en ersättare till hösten.

Så nu ser jag fram emot en sommar och höst där jag kan lägga all fokus på mitt jobb och mitt skrivande 🙂 Ska bli så skönt att inte ha något som hänger över mig hela tiden, för jag kan ju säga att även om jag hade en dag avsatt i veckan så var ju inte apotekens frågor och problem begränsade till den dagen…

Fredag idag! Och jag är ledig, underbart 🙂 Har ni några planer för helgen?

6 thoughts on “Lösgöra energi

  1. Vet precis hur det är. Kombinerade tjänster är nästan aldrig bra. Bra att du tagit beslutet och känner dig lättad. Mina planer för helger är att vara ut i trädgården en stund men främst vill jag få en längre stund för redigering. Vill verkligen bli klar med manuset även om jag bara är i början av redigeringen.

    • Nej, det blir slitit i längden då uppdraget släpar efter alla dagar i veckan…
      Jag håller tummarna för fint väder i helgen så att du kan njuta av trädgården 🙂 Blir nog en hel del manusarbete för mig i helgen också.

  2. Så klokt av dig att ta beslut och varva ner, även om jag förstår att det känns tråkigt att lämna ett förtroendeuppdrag. Men hälsan måste alltid gå före, och dina stora kunskaper finns ju kvar och kommer alltid att efterfrågas.
    Har nyligen kommit åter från en historisk resa i det forna Jugoslavien, i Balkankrigets fotspår. Mycket intressant. Jag packar om i helgen för nästa resa som bär till Grekland (Corfu) och 10 dagar i golfens tecken. Tänkte förkovra mig lite i denna sport då foten nu funkar bra igen.
    Så mycket skrivet har det tyvärr inte blivit då jag frilansar både som farmaceut och sjukgymnast. Men på denna resa tänkte jag allt dyka in i datorn lite oftare.
    Ha det gott.

    • Hej Ann!
      Ja, det känns som rätt beslut för mig just nu. Det blir nog bra.
      Låter som en väldigt intressant resa du gjort. Och Corfu med golf låter ju helt underbart! Jag ska också ta tag i golfen i sommar har jag tänkt.
      Hoppas att du får mycket tid till skrivande också 🙂

      Ha det så bra, och trevlig resa!

Kommentera

