Sockerchock

imageVar är den varma, underbara majmånaden som jag längtat så efter?! I morse startade jag dagen med att gå en rask promenad i regnet. Med vinterjackan. Och mössa. Efter det tände vi en brasa och bakade muffins med glasyr då ingen i familjen hade någon större lust att gå utanför dörren. Jättekul tyckte barnen, som fick sockerchock deluxe och har varit odrägliga resten av dagen… Nu får det ta och vända någon gång och bli varmt!

Har ni tänkt på hur himla svårt det är att komma igång med något när man tagit en paus? Det har ni säkerligen. Det är hur svårt som helst. Man kommer lätt på hundra andra saker som man kan göra i stället för det man borde göra. Men idag tog jag mig i kragen och satte i gång med en novell som jag gått och klurat på i evigheter känns det som. Och det går ju så bra bara man tar det där första steget. Problemet är att det för närvarande är stora hål i historien, och jag vet inte riktigt om jag ska skriva på och se vad som händer eller skriva en mer utförlig synopsis över idén. Just nu lutar det åt att bara skriva för att få det ur mig, och sedan får jag lappa ihop det där det behövs.

Hur mycket planerar ni era noveller? Skriver ni bara på, eller tänker ni igenom allt från början?

 

6 thoughts on “Sockerchock

  1. Jag skriver inte efter något synopsis när det gäller noveller heller, men när det gäller det kortare formatet har jag en ganska god överblick i tanken. Då brukar jag veta hur det slutar i alla fall 🙂
    De där såg galet goda ut! 🙂

    • De var goda. Lite för goda… 😉
      Jag brukar heller aldrig ha skriva synopsis till noveller, men den här kommer bli lite längre med fler sidospår. Men jag tror ändå att jag skriver på och kompletterar undan för undan.

Kommentera

