Höstläsning #1

image

Har fortfarande några olästa böcker här hemma från sommarens bokbeställning, en ingen av dem lockar mig till läsning! Såg därför till att lägga en beställning på några böcker som jag är nyfiken på och häromdagen kom paketet.

Efter att ha lyssnat på författarpodden kände jag att jag bara måste läsa Fridas böcker 🙂 Pocketutgåvan var tyvärr slut så jag fick köpa den inbunden, och bara någon dag efter min beställning kom tydligen pocketen in igen… Ja, ja. Inbundet är ju trevligt. Ska bli spännande att se vad hon skriver.

Belinda Bauer har jag hört om lite här och var, och av det jag har hört så verkar det vara en författare i min smak. Konstigt nog har jag inte läst en enda bok av henne, så det är verkligen på tiden. Svårt att välja en första bok att läsa men den här hade fått bra betyg och lät väldigt spännande. Så den fick det bli!

Sista boken jag beställde är Rebecka Edgren Aldéns debut som jag är väldigt nyfiken på. Den har fått väldigt fina omdömen från bokbloggar så jag ser fram emot att läsa den.

Sista boken kanske är synd att säga. Några dagar efter beställningen kom jag på några fler böcker som jag bara måste läsa. Så ett paket till är redan på väg 🙂 Berättar mer om det när det anländer.

Nu får det bli köpstopp resten av hösten, övriga böcker får jag önska mig i julklapp… Har ni någon spännande höstläsning som ni längtat efter?

4 thoughts on “Höstläsning #1

  1. Jag ska ge mig i kast med att läsa Simona Ahrnsteds andra bok, En enda hemlighet. Har sparat lite på den men nu är det dags 🙂
    Annars så har jag några böcker från amerikanska författare som jag vill läsa, ska lägga en beställning i veckan, bla. Eloisa James böcker.
    Jo även Tisdagsklubben av Anna Fredriksson är jag sugen på att läsa, den får jag nog önska mig 🙂

Kommentera

