Att inse sina begränsningar

Jaha, då var det redan 5 december. Och just ja… 7 december var sista dag för att delta i Ann Ljungbergs synopsistävling. Så hur har det då gått för mig med min synopsis? Jodå, jag har tänkt en del, funderat. Och jag har nog klart för mig vad som ska hända i det första kapitlet.

Som ni förstår går det här inte alls. Visst skulle jag kunna sitta hela helgen och gräva ned min i min idé och skriva en synopsis men det är inte riktigt ett alternativ. Så jag får helt enkelt ta och skippa den här tävlingen. Har dessutom haft ett ganska tufft år med en massa deadlines och åtaganden samtidigt som jag redigerat manus och påbörjat två nya manus. Så jag har lovat mig själv att ta det lite lugnare nästa år och fokusera på färre säker. OM jag skulle ha vunnit tävlingen, vilket jag inte tror, så kanske det inte är det bästa att påbörja ytterligare ett nytt manus i det här läget.

Är det någon annan som tänkt delta som hunnit längre än mig?

Har tänkt försöka ta igen den dåliga skrivveckan den här helgen om det finns tid och ork. Igår lämnade en fantastisk och älskad kvinna jordelivet och allt blev plötsligt lite mörkare och tommare ❤ Så vi har inga planer här hemma utan tar dagen som den kommer. Önskar er en trevlig helg.

6 thoughts on “Att inse sina begränsningar

  1. Jag såg tävlingen, tänkte att det lät toppen, men i nästa sekund beslutade jag mig för att hoppa. Det går bara inte att få ihop det just nu. Synd att du kände att det inte gick bra för dig, men andra chanser och tillfällen framöver tänker jag.

  2. Jag såg också tävlingen och tyckte att det lät toppen i 2 sekunder tills jag insåg att jag förutom bebis nästa år också har 2 manus på gång och författarskola utöver det. Får nog räcka så… 🙂

  3. Jag funderade också i en sekund men valde sedan bort. Har tillräckligt mycket annat, jag också. Någon gång i framtiden ska jag skriva något för vuxna, absolut. Men jag är inte riktigt där ännu. Mentalt alltså.

Kommentera

