Tävling!

Under mitt arbete med mitt första manus kom jag plötsligt på en lysande titel. En titel som passade så bra på så många olika plan. Tyvärr så upptäckte jag strax efter att jag skickat manuset till förlag att det kommit ut en ganska omtalad bok med samma titel bara ett år tidigare. Suck.

Titeln var Den andra kvinnan. Om manuset nu blir bok, vilket jag hoppas, så behöver jag en annan titel. Då jag är totalt värdelös på titlar så ber jag nu om hjälp genom en tävling! Säkerligen finns det någon där ute som är en hejare på finurliga titlar 🙂

Jag kan ju tyvärr inte avslöja för mycket av handlingen. Men kortfattat så handlar berättelsen om: I ett sista försök att lappa ihop ett förhållande kantat av otrohet och lögner lämnar Christian och Marie tillsammans med sin dotter Ellen Stockholm för att leva småstadsliv i Norrland. Men på plats i den stora villan, som har sitt eget mörka förflutna, blandas misstankar om Christians förehavanden med den påträngande känslan av en lurande fara. Varför har så många barn försvunnit i Norfors?  Och vems närvaro är det de känner i huset?

Det är en psykologisk spänningsroman och jag skulle antingen vilja ha en titel som är en variant av Den andra kvinnan, eller en titel som är i stil med Dolt under ytan eller liknande som spelar på den här ovissheten om vad som lurar i huset och vad som pågår.

Kanske inte det lättaste när man inte läst berättelsen, men gör ett försök! De två bästa titlarna vinner ett varsitt exemplar av #Älskanoveller – 30 nyanser av kärlek. Har du den redan själv är det ju en perfekt julklapp 🙂 Skicka ditt bidrag till ae.wahlgren@gmail.com senast onsdagen 9/12.

image

5 thoughts on “Tävling!

  1. Pingback: Tack och godnatt | Drömmen om en bok

Kommentera

