Bokbloggsjerka 8-11 januari

Bokbloggsjerkan är tillbaka hos Annikas litteratur- och kulturblogg! Veckans fråga lyder: Har du avgett några nyårslöften när det gäller läsning, böcker, författare etc.?

När det gäller mig själv har jag inte avgett några nyårslöften, varken kring läsandet eller något annat. Däremot sätter jag mål inför det nya året som jag hoppas leva upp till. Kanske är lite grann samma sak 🙂 Jag hoppas att jag det här året kommer att våga mig utanför de genrer som jag annars helst väljer, spänning och thriller. Jag vill upptäcka andra typer av böcker och nya författare. Bredda mitt läsande helt enkelt. Tipsa gärna om era favoritförfattare!

När det däremot gäller mina barn har jag dock lovat mig själv att läsa mer för dem och ge äldsta sonen mer att läsa själv. Det löftet inleddes med att nya lättlästa böcker igår inhandlades, så nu är vi redo för det nya året!

image

23 thoughts on “Bokbloggsjerka 8-11 januari

  1. Intressant att läsa om andras mål 🙂 Själv vill jag bara läsa böcker, som jag själv gillar och själv har valt, för det har jag kommit ifrån under de senaste åren. Jag har läst färre än tio böcker under ett år. Däremot har skolan, där våra barn går, krav på att eleverna skall läsa femton minuter högt för en vuxen fyra dagar i veckan, så med två barn lyssnar jag 30 minuter per dag på dem när de läser ur deras val av böcker. Nu är de tillräckligt gamla för att jag faktiskt skall gilla böckerna också, inte bara tycka om umgänget med barnen och att få vara med om deras läsutveckling 🙂 Men mer tid för egen läsning detta år. Lycka till med ditt mål!

    • Har också tänkt en del på det där, att bara läsa böcker som tilltalar mig och inte läsa böcker för att jag känner att jag borde.
      Vad roligt att du börjar gilla barnens böcker, så långt har inte jag kommit än 🙂

  2. Inte heller jag har gett några nyårslöften, för jag kan aldrig hålla dem.
    Om du inte läst Livet efter dig, av Jojo Moyes, kan jag varmt rekommendera den. Det finns en uppföljare också som jag planerar läsa framöver. Har bara inte kommit ur min lässvacka än 🙂

Kommentera

