Skuggan av henne

Omslag Skuggan av henne

Här har ni omslaget till min debutroman! Jag valde mellan flera olika bilder som alla knöt an till historien på sitt eget sätt, och det var jättesvårt att fatta ett beslut. Den här var ändå den som jag själv drogs till mest. Den har en stark koppling till själva kärnan i berättelsen, och jag tror och hoppas att det ska väcka intresse och nyfikenhet 🙂

Och titeln då… Arbetstiteln var ju Den andra kvinnan, en jättebra titel för boken men som dessvärre getts ut av Norstedts 2014… Så jag fick tänka om. Som ni kanske minns hade jag en liten tävling på bloggen, vilket visade sig vara svårare än jag kanske trott då ingen visste vad boken egentligen handlade om 🙂

Nathalie och Eva-Lisa vann med sina bidrag som påminde mycket om varandra. Höljd i dunkel respektive Dunkel varseblivning. Med hjälp av bidragen kom min svägerska som vet vad boken handlar om sedan på det som nu blir titeln, Skuggan av henne.

Vad tycker ni?! Lockar det till läsning?

Lägger längre fram upp hela omslaget och då även baksidestexten 🙂

16 thoughts on “Skuggan av henne

  1. Grattis! Skickade du till många förlag innan du fick napp?
    Lycka till från en som skriver med förhoppningar om en färdig bok en dag 😊

Kommentera

