Är veckan slut än?

Fy, vilken vecka det här har varit… Sån enorm belastning på jobbet med extremt mycket att göra och reda i, och som om inte det skulle räcka har ni väl förmodligen läst i tidningarna om apotekshaveriet. E-hälsomyndighetens receptregister, där ALLA elektroniska recept ligger, låg nere hela tisdag eftermiddag till runt kl 19. Extremt påfrestande situation för alla förskrivande läkare, patienter och apotekspersonal 😦

Nåväl, en dag kvar och jobba innan jag har en tredagars helg. Det tackar jag inte nej till. Igår öppnade jag nya manuset för första gången på länge. Tog emot lite då det känns som jag kommit av mig. Hade dock anteckningar till det sista kapitlet som skulle skrivas, och oj vilken förlösande känsla det var att få skriva ny text! Nu blir det en genomgång med puts och fix för att få en känsla igen för vad som behövs. Ser faktiskt fram emot det, även om det verkligen lockar att börja på nästa idé också efter att ha känt på att skriva nytt.

Men en sak i taget 🙂

Kommentera

