Pressdag

Idag åkte hela familjen till Gävle en sväng. Barnen lekte i Boulognerskogen med sin pappa medan jag träffade kulturredaktören på Arbetarbladet för en intervju. Pratade så klart en hel del om boken och mitt skrivande och tog några bilder innan jag mötte upp familjen för att gå på bio. Så inom kort kommer en artikel om mig i tidningen i Gävle. Passade även på att ge dem ett recensionsexemplar.

När vi stod i hissen inne på varuhuset Nian ringde telefonen och nästa reporter hörde av sig, Östra Uppland som är en gratistidning som delas ut till alla hushåll i just östra Uppland. Eftersom samma reporter redan skrivit en längre artikel om mig förra hösten blir det den här gången bara en ”hallå där” med lite fakta om mitt boksläpp och releasen, men alla sätt att synas är ju bra för mig och boken. Den tidningen kommer ut nästa onsdag.

Så man kan säga att det blev lite av en pressdag för mig . En liten i alla fall. Har några fler utskick som jag hoppas ska ge resultat så vi får se om det blir fler intervjuer. Jag hoppas på det 😉

7 thoughts on “Pressdag

  1. Vad roligt att det nappar! Hoppas det fortsätter – så himla kul att följa din resa.
    Och inspirerande!
    Jag som varit helt inställd på ”förlagskontrakt eller inget” börjar plötsligt glänta på fler dörrar 😄

  2. Vad kul att det händer en massa grejer inför boksläppet!!! Visst gör det att det hela känns lite mer ”på riktigt”!? 😛

Kommentera

