Semesterlunk

Dagarna flyter på och semestern rullar vidare. Jag har förlikat mig med att inget kommer att bli skrivet under de här veckorna, det går bara inte. Det finns så mycket annat att göra och uppleva, människor att umgås med. När jobbet drar igång igen kommer jag säkert att bli mer motiverad att fortsätta med omskrivningen, även om jag hade trott att ledigheten skulle ge mig mer energi… Det sänkta aktivitetsläget gör dock att jag helst inte gör något alls 🙂

Efter vår noggranna granskning av väderleksrapporterna har vi nu också spenderat ett par dagar i Kolmården med tältet. Prickade in en riktig toppendag i parken med strålande sol och glada barn.

image

image

Stod många gånger och blickade längtansfullt mot den nya bergochdalbanan, men blev inget åk för någon av oss. Barnen kunde inte åka och ingen av oss var jättesugna på att åka helt själv. Den där första backen alltså… Ser helt galen ut! Får bli en annan gång 🙂

image

image

Nu är det nog sluttältat för i år om det inte blir någon liten sväng till någon ö här i närheten.

Sitter och funderar lite på det här med rollup. Velar fram och tillbaka om jag ska ha en eller inte men lutar åt att det kan vara bra. Tror att det gör att jag syns bättre och ser mer proffsig ut när jag står på signeringar och mässor. Men jag är ju så dålig på sånt här! Har ni något tips? Vet att via Rollup-kungen kan man få designhjälp för runt 500 kr per påbörjad halvtimme, och förhoppningsvis räcker det med en halvtimme. Får nog bli så då jag själv inte har rätt program för att skapa tryckdugliga filer…

Har ni någon rollup?

 

6 thoughts on “Semesterlunk

  1. Jag har ingen roll up, men å andra sidan är jag inte ute och signerar så mycket heller så i mitt fall har jag inte känt något behov av en sådan. Kanske ändrar mig i framtiden 🙂

    • Nej, precis. Beror ju på hur stor användning man har för den, även om den är snygg att ha på kontoret 😉
      Jag kan redan nu räkna till sju tillfällen då jag har användning för den, så jag slog till 🙂

  2. Jag i stämmer med Eva Lisa, samma anledning. Men det kan som sagt ändra sig i framtiden. Det är ju ett bra sätt att synas lite.
    Nej, det här med semester och skrivande är lite knepigt, hehe. Men skriver man mycket till vardags kan man väl unna sig att njuta av semestern och lägga skrivandet på hyllan tills hösten? Det är bog väldigt olika. Själv har jag fått så lite skrivet de senaste månaderna att jag försöker utnyttja semestern försatt hinna ikapp istället. Komma någon vart. Inget alternativ är mer rätt än något annat 🙂

Kommentera

