Tid för kärlek

Har haft en supertrevlig helg, men känner mig slut redan första dagen i veckan. I lördags var vi på bröllop i Stockholm då en av mina käraste vänner gifte sig. Den instormande hösten tog en kort paus och gav oss sol och värme. Ett underbart vackert bröllop på ett slott med utsökt mat och trevliga gäster. Efter det hände inte mycket mer i helgen annat än att vi tog det väldigt lugnt 🙂

Ny vecka och nya tag. Börjar klockan tio varje dag resten av veckan nu, och i och med att barnen åker med skolbussen före halv åtta varje morgon innebär det massor av skrivtid till mig på bästa tid. Ser nu fram emot att få en hel del gjort under veckans morgnar och avslutar med en ledig dag på fredag. Då hinner jag dock bara med en halv skrivdag eftersom jag har en signering på Akademibokhandeln i Valbo på eftermiddagen. Ska bli intressant att se om någon dyker upp. Signeringen i fredags här i Östhammar blev hyfsat lyckad och jag sålde femton böcker på en och halv timme. Så nu är det bara att ladda om mellan tangentknackandet.

Måste säga att jag som avskyr redigering börjar längta efter att få gräva ned mig i ett färdigt utkast och börja fördjupa karaktärer och brodera ut detaljer… Gräset är alltid grönare och allt det där, eller vad säger ni? 🙂

2 thoughts on “Tid för kärlek

  1. Bra bokförsäljning, det ska du vara nöjd med. Hoppas du får mycket gjort i veckan. Jag skrev igår kväll men är rädd att det inte blir så mycket mer den här veckan då alla mina dans och teaterkurser startar.

Kommentera

