Dränerad

Det har nu gått fyra veckor sedan boken släpptes. Jag har öst på med all energi jag haft för att nå ut, synas, höras, nå läsare. och det är tufft. Efter en väldigt tung vår där jag jobbade med att redigera två bokmanus samtidigt har det varit en stor anspänning att planera och vänta på releasen. När boken väl var här har jag bara kört på tills det tog stopp och jag plötsligt kände mig extremt trött på mig själv. Känns som att försäljningen börjat mattas av och jag måste börja hitta nya vägar för att få fart på den igen. Efter att ha tagit en vecka där jag låtit mig själv slippa tänka på boken börjar jag nu få lite ny energi igen. Jag har skrivit ned vad som står på tur att göra, skickat iväg några nya mail. Det får helt enkelt flyta på i en lite lugnare takt där jag håller ögon och öron öppna för nya kanaler. Vi får se hur det går 🙂

Snart är det i alla fall bokmässa! Från att ha känt mig lite smått förvirrad över vad jag egentligen skulle göra där har jag nu två signeringstillfällen inbokade. Lördag klockan 14 signeras 13 svarta sagor om superhjältar i Swedish Zombies monter, och söndag kl 11 signerar jag Skuggan av henne i Idus monter. Eftersom jag åker ned helt ensam såg jag framför mig hur jag skulle sitta själv på hotellrummet på lördagskvällen, men så damp en inbjudan till Mörkerdottirs förlagsmiddag ned på Facebook! Så nu kommer jag även få mat och sällskap 🙂

Ska ni åka till bokmässan i år? Då får ni lova att komma förbi och säga hej!

Adlibris

På Adlibris tipsas det nu om min bk under Populära nyheter och Aktuellt i media!

6 thoughts on “Dränerad

  1. Det är tyvärr väldigt svårt och energikrävande att sälja böcker när man inte har ett stort förlag bakom sig som hjälper till med marknadsföring. Det är i alla fall min erfarenhet. Lycka till och kämpa på! 🙂

    • Ja, det är fruktansvärt svårt. Och tar mycket tid och energi. Jag får göra så gott jag kan och hoppas att det bygger upp något inför framtiden, då jag hoppas på ett större förlag som kan marknadsföra åt mig 😉

Kommentera

