Mörkare tider

Fy, vad fort det vänder nu! Mörkret kommer krypande tidigare och tidigare på kvällarna och vindarna biter. Lite mysigt är det ju också att krypa upp framför en brasa, men jag känner också hur energin dalar och orken tryter. Dags att börja ladda upp med D-vitamin! 🙂

Det har varit en väldigt intensiv helg med födelsedagsfirande både på hemmaplan och bortaplan, avrundat med barnkalas hemma … Så det var trötta föräldrar och barn som släpade sig till jobb och skola i morse.

image

Veckans stora uppgift är bokföringen, och det gör ju knappast tröttheten bättre. Ska göra ett jätteryck nu måndag, tisdag, onsdag och på torsdag har jag bokat dejt med min vänliga bokföringskunniga granne. Förhoppningsvis för sista gången för att få ett okej på att jag gör allt rätt och inte missuppfattat något. Bokföring alltså… Den ensam är nästan skäl att ge upp skrivandet helt. Om jag bara börjar tjäna lite pengar så ska jag leja bort den illa kvickt.

Har fattat ett svårt beslut idag att faktiskt tacka nej till ett roligt erbjudande. Jag är livrädd att hamna där jag var i våras då jag försökte göra alldeles för mycket på en gång och måste börja tänka på mig själv i första hand. Kanske är det för sent att dra sig ur, men jag har i alla fall meddelat vad jag känner så får vi se. Så planen är att i lugn och ro redigera färdigt manuset och få iväg det till förlag. Och vid sidan om försöka få ihop en bokföring och ett årsbokslut… Vi får se hur det går 😉

image

En av fördelarna med en svägerska i bokhandeln, ny läsning med hem efter varje besök 🙂

3 thoughts on “Mörkare tider

    • Precis, så är det. Jag försöker bli bättre på att ta hand om mig och säga nej till saker som stressar mig och kanske inte direkt ger något i slutändan. Vill lägga min tid på det som är viktigast för mig och även hinna få tid till återhämtning.
      Och den där jäkla bokföringen, ja… Det är bara att hoppas att jag blir av med den snart 😉

Kommentera

