Släppa taget

Vet ni… Nu är Emma nästan färdigredigerad! Manuset har kommit tillbaka från redaktören igen och det var bara några ändringar att godkänna och några små kommentarer. Det har jag redan åtgärdat och nu har jag startat en noggrann genomläsning från början till slut för att se om jag missat något eller hittar något konstigt. Sedan blir det en sista avstämning med redaktören för att kolla om det jag gjort fungerar och för att få svar på ett par frågor som jag själv har.

Wow! Sedan ska manuset till förlaget. Och genast börjar jag bita på naglarna. Räcker det? Duger det? Men någon gång måste man ju släppa taget och kalla det färdigt. Och det är inte långt kvar till den punkten nu.

Skönt ska det bli faktiskt, och sedan väntar nya tag med mitt nya manus. Tidsplanen ser ut som så att jag tar sommaren på mig att skriva om hela manuset för att sedan börja ta hjälp av testläsare inför redigeringen. Ska bli spännande att se vad det blir av det 🙂

Idag är det chokladbollens dag, hurra! Hur många rullar chokladbollar idag? 😉

 

4 thoughts on “Släppa taget

  1. Tänk vad tiden går. Att du kommit så långt redan. Och detta att veta när en ska sluta tycker jag är svårt. Själv utgår jag från någon sorts känsla av att vara klar när jag inte längre vill ändra utan läser på i mitt eget manus utan att pausa. En bit kvar där… 😉
    Chokladbollens dag missade jag. Men det borde jag väl kunna ta igen imorgon? 😊

    • Ja tänk vad fort det går! Bara några få månader kvar till utgivning nu… 🙂

      Jag tror nog att jag känner mig ganska klar nu. Har verkligen kommit till den punkten då jag mest fyller i någon bokstav som fallit bort eller funderar på om kommatecknet ska vara där eller inte 🙂 Men hittar också lite smådetaljer som behöver strykas, t ex att en karaktär har jacka på sig när det är varmaste sommaren på flera år…

Kommentera

