Hjälp!

I onsdags gick yngsta sonen tillbaka till skolan efter sina vattkoppor, igår fick äldsta sonen sina. Så… VAB idag. Men sedan ska vi väl förhoppningsvis få vara friska ett tag.

Jag behöver er hjälp! Jag har blivit inbjuden att tala om min bok och mitt skrivande av inte mindre än två evenemang. Litteraturföreningen i Östhammar har ett författarcafé och biblioteket i kommunen ska ha en kulturfestival. Datumen är bara en vecka isär så jag har tänkt att jag ska försöka lägga upp det lite olika om nu någon skulle gå och lyssna vid båda tillfällena. Ett tillfälle där jag pratar lite mer om mitt skrivande och min resa fram till färdig bok, och ett där jag pratar lite mer om själva boken, handlingen och karaktärerna. Och så min kommande bok så klart 😉

Så nu blir jag jätteglad om ni vill hjälpa mig:

Vad skulle ni vilja veta mer om om ni lyssnade på en författare som pratar om sitt skrivande?

Vad skulle ni vilja veta mer om om ni lyssnade på en författare som pratar om sin bok?

6 thoughts on “Hjälp!

  1. Så kul, det låter som ett bra upplägg! Jag skulle vilja veta hur författaren kom på bokidén. Det kan ju ibland vara ganska avancerade grejer 😉 Tycker också det är intressant att höra/läsa om saker som inspirerar/inspirerade författaren i skrivandet.

  2. Smart att bjuda på lite olika vinklingar 👍🏻
    Om jag lyssnar på en författare som pratar om sitt skrivande vill jag veta allt om processen, från idé till färdig bok. Hur du hittar tid i vardagen, hur lång tid tog det, vad driver dig, läser du mycket under tiden eller inte alls, ser du filmer, vilka mål har du?
    Om jag lyssnar på en författare som pratar om sin bok vill jag veta hur du tänkt kring bygget av historien, när kom du på den, hur, vad som inspirerat, om något är självupplevt, lite om nästa bok, hur du ser på läsarkontraktet, vad med att skriva den här boken som varit roligast respektive jobbigast.
    Hade varit så kul att komma och se, men det är liiite långt 😄 Lycka till!

    • Ja, det känns som att jag behöver vinkla det olika eftersom det är en liten ort och kan bli väldigt trist att upprepa samma föredrag 😉

      Åh, tack så jättemycket för så många bra tips!! Ska skriva ned ALLT 🙂
      Förstår att det är en bit att åka, tack så mycket!

  3. Nu har det ju skrivits en hel del matnyttigt ovan men jag är alltid enormt nyfiken på; hur gick det till när du blev antagen? Hur kände du? Hur många gånger hade du refuserats? Osv…
    Nu har jag inte riktigt fattat hur det funkar med Visto, men visst blir man antagen av dem? (Läst deras sida för snabbt antagligen)😉 Sedan behöver du ju inte i detalj berätta om alla refuseringar men jag tänker att om jag blir utgiven någon dag ska jag bjuda på några, både trista standard och lite roligare för jag tror det är så uppmuntrande för alla oss som inte är antagna att få höra det.
    ”Författarens ordförråd bryter in i narrativet”… det stod det i ett lektörsutlåtande (från ett stort förlag) jag fick nyss. (Någon som fattar?!)
    Hur som helst, det skulle jag gärna höra om. Hoppas det gav dig något och LYCKA TILL! med föreläsningarna😃👍

    • Tack för tips! Har faktiskt en refuseringshistoria… Normalt pratar man om hur länge man får vänta på svar, min första refusering kom 12 timmar efter att jag skickat manuset!! 😂
      Ja, Visto har också antagning så den känslan kan jag absolut berätta om.

      Tack så mycket!

Kommentera

