Förlagsbesök

Välkomnar denna nya vecka med öppna armar. Förra veckan var verkligen en pärs. Sommartid som ställer till sömnen när man har barn och gjorde att jag varit konstant trött förra veckan, utbildning heldag i Stockholm med extremt tidig morgon samt  andra inbokade måsten. Men också ett otroligt spännande inbokat besök på förlaget!

I torsdags fick jag besöka Bonnier Bookery i Bonniers hus på Sveavägen. Jag fick då träffa alla som jobbar där och hade ett manusmöte med min förläggare där vi gick i genom i stort sett hela manuset och vilka ändringar som behöver göras i första steget. Därefter var det en fotografering inbokad för att ta porträttbilder av mig inför kommande släpp. Jätterolig dag! Men lång då jag även hade ett bankmöte inbokat kl 8 på morgonen…

Nu sitter jag på veckans första skrivdag av två och sätter tänderna i de här ändringarna. De flesta är mindre saker som ska förtydligas och för långa tillbakablickar som ska kortas ned, men det är även ett par större ändringar som jag hoppas få ordning på idag. Bland annat är det ett par karaktärer som har alla anledning att frukta sin fortsatta existens…

Torsdag har jag tänkt att jag ska vara klar med det här och då går manuset vidare till redaktören. Blir en hel del redigering kommande tiden så jag har bett min man skaffa ett nytt tv-spel så att han har något att syssla med på kvällarna 😉

Lämna en kommentar