Semester

Djupt in i semestern har energinivån sjunkit långt, långt under vad som kan anses vara kreativt. Skrivandet känns just nu väldigt långt borta och jag vet att det kommer att vara svårt att komma igång igen. Trots det har jag börjat skriva på första kapitlet till nästa idé då jag inte riktigt kunde hålla mig längre. Men sedan tog det stopp.

Jag kan ju verkligen inte klaga på semestervädret och med en vecka på Cypern har jag dessutom fått mer sol än jag hoppats på. Sol, bad, god mat och goda drinkar. Efter en campingresa ned i södra Sverige lunkar vi mest runt hemma nu och den där gnagande ångesten över att semestern är slut om en vecka börjar bli starkare.

När det oundvikliga ändå sker och semestern är slut har jag ändå tänkt ta tag i skrivandet i liten skala. Har fått en del feedback på mitt manus som sätter igång tankarna på hur jag kan vässa det till att bli bättre och det finns en del att jobba med. Samtidigt växer nya manuset fram mer och mer i huvudet och jag börjar få en alltmer tydlig bild av vad det är för historia jag vill berätta. Men en sak i taget. Och än har jag sju lediga dagar kvar som jag kan ägna åt att beta av högen med påbörjade böcker…

Fyra av dem har jag nu slukat på några dagar, vi får se hur många fler jag hinner med 🙂

Vad läser ni i sommar?

Lämna en kommentar